Marketing dla prawnika blog ekspercki

Każda branża, niezależnie od swojego charakteru, potrzebuje dobrej reklamy i znalezienia najlepszej drogi na dotarcie do swojej grupy docelowej.

Zbiór Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu (Kodeks Etyki Adwokackiej) reguluje restrykcje związane z reklamą działalności adwokatów. Środowisko prawnicze ma zakaz reklamowania swojej działalności i tym samym musi zrezygnować z form promocji, z których chętnie i skutecznie czerpią pozostałe branże. Istnieją jednak metody ułatwiające prawnikom budowanie wizerunku eksperta i docieranie do grona interesantów. Jedną z nich jest blog ekspercki.

Jak dotrzeć do klienta branży prawniczej?

Duża część przyszłych klientów kancelarii wyszukuje informacji o prawnikach w internecie. Oprócz opinii na temat adwokata oraz adresu kancelarii interesanci chcą ocenić merytoryczny poziom publikowanych materiałów, które mogą okazać się dużym wsparciem w podjęciu decyzji o rozpoczęciu współpracy.

Wizerunek eksperta w branży prawniczej przekłada się na poczucie bezpieczeństwa przyszłych klientów oraz wybór danej kancelarii spośród licznej konkurencji. Stworzenie pomostu, który doprowadzi interesantów do cennej wiedzy i treści merytorycznych, jest dla prawników zadaniem niełatwym, lecz wykonalnym. Prawnicy świadomi konieczności kreowania swojego profesjonalnego wizerunku mogą skorzystać z siły płynącej z internetu, jaką jest content marketing.

Blog ekspercki dla prawników

Problem promocji usług prawników jest niezwykle delikatny. Jedną z możliwości nienaruszających zasad etyki adwokackiej i pozwalających zaprezentować posiadaną wiedzę i doświadczenie jest blog ekspercki.

W celu budowania dobrego wizerunku kancelarii należy pomyśleć o dzieleniu się wiedzą. W przypadku branży prawniczej dobrą praktyką jest wzbogacanie strony internetowej o wartościowe treści w postaci artykułów branżowych dotyczących bieżących tematów prawniczych czy też powiązanych z daną specjalizacją pracowników kancelarii. Udostępnianie merytorycznych treści poszukiwanych przez odbiorców wpływa na zwiększenie grona czytelników, a tym samym liczby potencjalnych klientów kancelarii.

Prawnicy często publikują artykuły swojego autorstwa na serwisach tematycznych lub stronach dedykowanych poradom prawnym. Występują również w roli eksperta w artykułach poruszających różnego rodzaju zagadnienia. Warto pójść o krok dalej i pomyśleć o wydzieleniu na stronie internetowej kancelarii osobnej zakładki, gdzie można dzielić się swoją wiedzą i nawiązać kontakt z osobami poszukującymi pomocy prawnej. W ten sposób dbamy o personal branding zatrudnionych w kancelarii ekspertów i jednocześnie pokazujemy ludzką twarz kancelarii, co jest niezwykle ważne w tej profesji. Prawnik to zawód zaufania publicznego, dlatego też tak ważne jest budowanie relacji opartych na lojalności oraz zaufaniu do przedstawicieli kancelarii, którym klienci powierzają swoje sprawy i problemy.

Blog ekspercki pozwoli zbudować silny wizerunek eksperta w branży oraz ułatwi wejście w interakcję z jego czytelnikami. Wartościowy content marketing w postaci artykułów branżowych, poradników oraz materiałów będzie jednym z argumentów świadczących o wiarygodności kancelarii i profesjonalnym podejściu do każdego z odwiedzających klientów.

 

Artykuł został przygotowany  przez

http://www.conture.pl/images/conture/logo-conture.png